Snelle DYMO oplossingen

Snelle DYMO oplossingen

Stuurprogramma's handmatig updaten voor LabelWriter™ op Windows

Als de LabelWriter als niet-gespecificeerd wordt weergegeven in Windows in Apparaten en Printers, heeft de computer dat apparaat meestal nog niet als printer geïdentificeerd.

  1. Ga naar Configuratiescherm>hardware en Geluid>apparaatbeheer.
  2. SelecteerBekijk>Verborgen apparaten weergeven
  3. De LabelWriter moet worden vermeld onder Overige apparaten, printers of software.
  4. Klik met de rechtermuisknop op LabelWriter en selecteer Update stuurprogrammasoftware….
  5. Selecteer in het volgende venster Bladeren op mijn computer voor software voor stuurprogramma's.
  6. Klik op de Bladeren... knop en wijs naar een van de maplocaties, afhankelijk van de DYMO software die u gebruikt:

      A.  DYMO Connect:

    Voor 64-bit systemen: C:\Program Files (x86)\DYMO\DYMO Connect\Drivers
    Voor 32-bit systemen: C:\Program Files\DYMO\DYMO Connect\Drivers

      B.  DYMO Label v.8:

    Voor 64-bit systemen: C:\Program Files (x86)\DYMO\DYMO Label Software\Drivers
    Voor 32-bit systemen: C:\Program Files\DYMO\DYMO Label Software\Drivers

  7. Klik op 'Volgende' en u zou een melding moeten ontvangen dat Windows de taak met succes heeft uitgevoerd . Als u foutmeldingen ontvangt, neem dan contact met ons op.
  8. In sommige versies van Windows zal de printer nog steeds de DYMO weergeven onder Niet gespecificeerd hoewel deze in Apparaatbeheer onder Printers wordt weergegeven. U moet echter nog steeds kunnen printen. Het is een foutje in Windows. Windows opnieuw opstarten lost dat vaak op.

LabelWriter teveel labelinvoer

Als u een teveel aan invoer van labels van een van de DYMO LabelWriter printers ervaart, volg dan de volgende stappen:

Stap 1. Zorg ervoor dat u originele DYMO labels gebruikt, omdat deze zijn getest met onze apparaten en de beste printresultaten opleveren.

1). Originele DYMO labels worden geleverd in de onderstaande verpakkingen.



Stap 2. Bereid de DYMO LabelWriter-printer voor om storingen te zoeken

2) Koppel het apparaat los van de USB-kabel.

3) Open het labelvak.

4) Gebruik de grijze hendel aan de linkerkant om de labels uit de invoerzone te verwijderen.

5) Haal de spoel uit het apparaat.

Stap 3. Reinig de printer volgens de volgende stappen:

1. Open de klep van de printer.                                              

2. Pak het bovenste deel van de voorklep vast en til deze op.

3. Verwijder de klep door deze naar u toe te trekken.

4. Trek de labelgeleider omhoog.                                              

5. Knijp de labelgeleider aan de zijkanten in en verwijder het mechanisme.

6. Knip het vastgelopen label eruit. Pas op dat u de printrol niet beschadigt.

7. Knip het label in stukken zodat u het gemakkelijk kunt verwijderen.

8. Ga door totdat de printrol zichtbaar is.                                

9. Sluit de voeding aan op de printer. Zodra de stroom is ingeschakeld, drukt u op de formulierinvoerknop en trekt u voorzichtig de labelstukken eruit. Ga door totdat alle stukjes label zijn verwijderd.



10. Plaats het labelgeleidingsmechanisme terug.

11. Steek het scharnier in de opening aan de rechterkant van de printer.

12. Steek het scharnier in de opening aan de linkerkant van de printer totdat u een klik hoort.



13. Als de voorklep is verwijderd, gebruikt u de reinigingskaart of een visitekaartje dat is bevochtigd met isopropylalcohol en voert u deze minstens 10 keer door de printer. De isopropylalcohol verwijdert alle lijmresten die op de rol of de printkop kunnen achterblijven.



14. Als zowel de printrol als de printkop schoon is, plaatst u het voorpaneel terug op de printer.

15. Zorg ervoor dat de bevestigingspunten correct zijn uitgelijnd.                                                                        

16. Duw de bovenkant van het voorpaneel in de richting van de printer totdat u aan beide zijden een klik hoort.



17. Controleer de onderkant van de printer om te zien of het voorpaneel correct is uitgelijnd. Duw het in de richting van de printer totdat het paneel stevig vastzit.



Stap 3. Volg de handleiding via de volgende link om labels correct in te voegen:
Instructies voor het invoegen van labels

Stap 4. Probeer een label te printen

1) Sluit het apparaat weer aan op de USB-kabel

2) Probeer te printen met de DYMO software

LabelWriter 450-serie of LabelWriter 4XL verkeerd uitgelijnde print van software van derden (bijv. Shopify/Amazon/PayPal enz.).

Volg de onderstaande stappen om het probleem op te lossen:

1. Zorg dat u de nieuwste versie van onze DYMO Software op uw computer hebt geïnstalleerd. Om dat te controleren, navigeert u naar:
Control Panel\Programs\Programs and Features

U zou een van de volgende moeten zien:

DYMO Connect v.1.3.2.18

DYMO Label Software v.8.7.4





2. Als uw softwareversie afwijkt van een van de hierboven genoemde, update uw software dan door op een van de volgende links te klikken: voor DYMO Connect software, klikHIER, voor DYMO Label software, klik HIER. Als u dezelfde versie hebt als hierboven weergegeven, gaat u verder met de volgende stappen.

3. Navigeer naar Control Panel\Hardware and Sound\Devices and Printers. Zoek uw DYMO LabelWriter, klik er met de rechtermuisknop op en selecteer Printvoorkeuren.





4. Ga naar Geavanceerd.





5. Selecteer in de drop-downlijst dezelfde labelgrootte die u in uw printer hebt, klik op OK en Toepassen.





6. Probeer een Windows testpagina te printen. Klik met de rechtermuisknop op de printer in Apparaten en printers, selecteer Printereigenschappen en druk vervolgens op de knop: Testpagina printen.





7. Om te controleren of de uitlijning correct is, opent u uw DYMO software, selecteert u de juiste labelgrootte en drukt u een voorbeeldlabel af.

8. Als de testpagina en het voorbeeldlabel niet correct zijn geprint, gaat u naar uw applicatie van derden en probeert u te printen. Als ze niet correct zijn geprint, controleer dan nogmaals of het type labels dat in stap 5 en in uw DYMO software is geselecteerd, hetzelfde is als de labels in uw printer.

Als u na het volgen van alle bovenstaande stappen nog steeds onjuist uitgelijnd printwerk hebt vanuit een applicatie van derden, neem dan contact op met hun ondersteuning, omdat het probleem waarschijnlijk te maken heeft met de printerinstellingen in die applicatie.

LabelWriter™ opnieuw installeren op Windows

Volg de handleiding Oplossing voor de volgende problemen:

- ‘Error – Printen’ melding.

- LabelWriter print niet.

- 'Fout - Papier op' melding.

Volg de onderstaande stappen om uw LabelWriter opnieuw te installeren:

1. Verwijder zowel de stroom- als de USB-kabel uit de achterkant van uw LabelWriter.

2. Verwijder de labels uit het invoerpad (gebruik de zwarte ontgrendelingshendel aan de linkerkant).

3. Ga naar Control Panel\Hardware and Sound\Devices and Printers.

4. Klik met de rechtermuisknop op LabelWriter en selecteer Printvoorbeeld .


5. Als er iets in de wachtrij staat, annuleert u dit door 'Alle documenten annuleren' te selecteren in het tabblad 'Printer' of door met de rechtermuisknop op elk document te klikken en 'Annuleren' te selecteren.


6. Verwijder LabelWriter uit Apparaten en printers (Klik met de rechtermuisknop op de LabelWriter die wordt vermeld onder de kop van de printer en selecteer Apparaat verwijderen). Beheerdersrechten zijn vereist.

7. Druk op de Windows toets + R en typ services.msc en druk op Enter of typ 'Services' in de Windows zoekopdracht.


8. Ga naar Services, klik met de rechtermuisknop op Print Spooler en selecteer Opnieuw opstarten.


9. Ga naar Control Panel\Hardware and Sound\Devices and Printers Klik eenmaal met de linkermuisknop op een printer in de lijst en selecteer Print server eigenschappen.

10. Ga naar het tabblad Stuurprogramma’s en selecteer LabelWriter. Verwijder het met de knop Verwijderen aan de onderkant van het venster.


11. Selecteer 'Alleen stuurprogramma verwijderen'. in het pop-up venster en selecteer 'OK'. Bevestig het verwijderen van de stuurprogramma's door 'Ja' te selecteren.


12. Sluit de stroomkabel weer aan op de LabelWriter.

13. Plaats de labels opnieuw in het invoerpad. Zie de handleiding: Een labelrol in een DYMO LabelWriter plaatsen
(https://www.youtube.com/watch?v=MKJduPG5d4s&t=8s).

14. Sluit de USB-kabel opnieuw aan (zorg ervoor dat deze is aangesloten op de computer).

15. LabelWriter is klaar voor gebruik.

Hebt u problemen met het installeren van uw
LabelWriter 450 of 450 Turbo?

Sommige LabelWriter printers die na 1 april 2014 zijn gemaakt, kunnen niet goed worden geïnstalleerd op Windows® 7 pc's wanneer ze op een USB 3.0-poort zijn aangesloten. DYMO heeft een update ontwikkeld die dit probleem op deze printers zal verhelpen.

Hoe weet ik of het mijn LabelWriter 450 / 450 Turbo betreft?

Gebruik de onderstaande kaart om uw regio te vinden. Als het serienummer op uw product TUSSEN de vermelde nummers staat, betreft het uw product:

  LabelWriter 450 LabelWriter 450 Turbo
Noord-Amerika, Zuid-Amerika 1750110-2619789
via 1750110-2683598
1750283-2504023
via 1750283-2541336
Europa, Azië, Afrika, Australië 1750111-2537300
via 1750111-2640626
1750284-2133364
via 1750284-2143241

Hoe vind ik mijn serienummer?

Het serienummer van uw labelprinter bevindt zich op de volgende plaatsen:

Achterkant van LabelWriter doos

Onderkant LabelWriter

Mijn labelprinter heeft een betreffend serienummer. Hoe los ik dat op?

*Als het serienummer van uw labelprinter NIET betreffend is, download dan NIET. Neem contact op met DYMO klantenservice.

Lees voordat u de update downloadt eerst deze instructies om uw labelprinter in de programmeermodus te zetten.

  1. Verwijder de labels uit de labelprinter.
  2. Koppel de USB kabel los van uw computer.
  3. Koppel de voedingsadapter los.
  4. Wacht 10 seconden.
  5. Houd de enige knop aan de voorkant van de printer ingedrukt terwijl u de voedingsadapter aansluit.
  6. Laat de knop los. Het LED-statuslampje aan de voorkant van de printer moet continu blauw branden.
  7. Sluit de USB-kabel aan op uw computer en klik op de downloadknop hieronder. U hoeft maar één keer te downloaden.
KLIK HIER OM TE DOWNLOADEN

Hebt u nog vragen?

Voor hulp bij het implementeren kunt u de klantenservice van DYMO bellen op een van de volgende nummers.

Voor hulp bij het implementeren kunt u de klantenservice van DYMO bellen op een van de volgende nummers.

Land Telefoonnummer Openingstijden
Verenigde Staten 1-877-724-8324 Maandag t/m vrijdag 9:00 - 17:00 EST
Verenigd Koninkrijk +442035648354 Maandag t/m vrijdag 8:00 - 16:00 GMT
International +442035648356 Maandag t/m vrijdag 8:00 - 16:00 GMT